26 Mayıs 2008 Pazartesi

Marka Bağımlılığı Coştu


Nüfusunun yarısından fazlası sefalet sınırındaki yoksullukla uğraşan Hindistan'da orta sınıfın marka bağımlılığının korkunç boyutlara ulaştığı belirtiliyor. Özellikle Louis Vuitton ve Prada gibi lüks markaları satın almak için her şeyi göze alan marka bağımlıları görenleri şaşırtıyor. Bahsi geçen süper-tüketiciler böyle gösterişli bir markadan bir ürün satın alabilmek için tüm maaşlarını yatırıp ay sonuna kadar da sadece buharda pirinç yiyebileceklerini ifade ediyorlar. Vogue India dergisine göre ben merkezcil kültürün yaygınlaşması bu alışveriş çılgınlığının baş sorumlusu. Mont Blanc ve Tag Hauer marka kalemlerin billboardları altında çıplak ayaklı çocukların arabalara dilencilik yaptığı ya da sokakta yaşayan köpeklerin en zor şartlarda bırakıldığı ülkede Gucci marka köpek mama taslarının reklamları raketleri süslüyor.

YORUM: Bunlar güya bir de akıllı ülke olacaklar. Gelsinler burda çakma Louis Vuitton'ların Dolce Gabbana'ların nasıl ülkeyi kapladığını görsünler. Demek ki bunlarda çakma işporta kültürü gelişmemiş. Akıllı Türk girişimcilerini Hindistan'a çakma çanta, kemer, köpek mama tası ihraç etmeye davet ediyorum.

Kaynak: Washington post

Hiç yorum yok: